geoprimitiv-pissoire stílusú kozmopolita-internacionalista KÉPződmények és pissoire-líra tizennyolc éven felüli szabadgondolkodók számára

13 mexikói (1) 333 álarc (3) afganisztán (2) akvarista (1) alföld (1) ali baba (1) álom (1) ammonitesz (1) angolpark (1) angyal (1) angyalföld (1) antarktisz (1) anya (1) anyák napja (1) anyós (1) apocalypse (1) ars poetica (1) asszonyi állat (3) aura (1) aztán (1) azték kígyók (1) bableves (1) bánat (1) barlangszínpad (1) bárónő (1) báty (1) belzebúb (1) biszex (1) bohóc (1) bolygó hollandi (1) búcsú (1) chanuka budapesten (1) cia (1) csodaszarvas (1) dávid király (1) élet (1) eltévedésre készülő kisgyermek (1) esti ima (1) farkam (1) fegyverbarátság (1) felengedték a kútgémet (1) felszabadítás (1) focipálya (1) forgách utca (1) formalin (1) fortuna (1) főúr (1) frigyláda (1) galaktikák (1) gipsz mária (1) gomba (1) gravitációs szél (1) grófnő (1) gyertyatartó (1) hajó (1) halál (2) hendrik van der decken (1) hét főbűn (1) hold (1) holdfiú (1) holdleány (1) holdtánc (1) időgép (1) iluska (1) isten (1) ívás (1) izolda (1) jenny (1) jezabel (1) jézus (1) jézus szíve (1) juhászné (1) júlia (1) kamasz (1) karikatúra geóról (1) kastély (1) kázmér bácsi (1) kékítő (1) kékmadár (1) két kör (1) király (1) kísértetek (1) kiskunhalas (1) kocsma (1) konferencia (1) krisztina (1) krotonaldehid (1) kundalini (1) kvarkok (1) leszbi (2) libeg (1) lucifer (1) madonna (1) mandragóra (1) mert persze (1) mese (1) metamorfózis (1) moebius (1) művagina (1) naptárkő (1) nibelung (1) női agy (1) nőnap (1) oroszlánszívű richárd (1) oxford (1) pápaság (1) parafrázis (1) pedofilra váró kisgyerek (1) penis (1) pikk dáma (1) pinokkió (1) pletyka (1) pókháló (1) promenád (1) punk (1) rácz zsuzsa (1) rémálom (1) robin hood (1) rogozsin (1) rómeó (1) sába (1) salamon (1) sárkány (1) sminkrengésvonal (1) szegény uram (1) szent péter (2) szerelem (1) szilva (1) szőke (1) szovjet módi (1) szüfrazsett (1) templom (1) tengermély (1) történet (1) tudod kedvesem (1) tüdőgondozó (1) tündérország (1) tűztündér (1) usa (1) uszikál (1) uv fény (1) vadházasság (1) valami marketing (1) van gogh (1) vatikán (2) vecsés (1) verona (1) virág (1) völgy (1) vörös farkasok (1) xx század (1)

vendégkönyv

"Nem írtál még a vendégkönyvbe? Akkor rögtön írjál bele valamit! Bármit. Akár azt is beleírhatod, hogy ez az egész egy nagy rakás szar. Nekem az is tetszeni fog.” (Geoszabó)

 

KÉPződmények

friss

a faszbukon is

kapocs

20/382-63-17 geoszabo.laszlo@gmail.com

Atlantisz pályaudvar V.

2011.02.09. 10:01 - Geoszabó

Címkék: ars poetica rómeó szent péter verona júlia lucifer focipálya hét főbűn mert persze tudod kedvesem

 

 

Az utolsó részlet egy 1998-as kiadatlan kötetből


(Előző részek itt és itt és itt és itt)

 

 ARS POETICA

A hét főbűnt 
nem
mind
követtem el,
így
van még
dolgom e
Földön.

  

(Tudod kedvesem …)

Tudod kedvesem
az európai foci
alig múlt 100 éves,
így érthető,
hogy az
elmúlt
ezredévek
hamisan értelmezték
a Mennyek Országát!
Nincs ott
semmiféle
ország!
Az egész
egy
nagy
focipálya.
Angyalok rúgják
a labdát,
a kapukban
Szent Péter
és
Lucifer.
S mivel
az angyalok
nem csalnak:
bíró nincs.
Játszmák végén
zuhanyoznak,
ezt felénk
esőnek mondják,
szünetekben tökmagot
ropogtatnak,
s kiköpött
héjuk
nekünk
égi manna.
S ha odafent
a labda
néha-néha mellémegy:
érkezik hozzánk
egy gömbvillám.

  

(Mert persze, hogy mindent…)

Mert persze,
hogy mindent
elhittem
a Veronai Júliának,
így nyomába
eredtem
s Veronába
utaztam.

Mert persze,
hogy mindent
elhittem
a Veronai Júliának,
s Veronában
szülőháza,
s az a
HÍRES ABLAK,
s az a
HÍRES ERKÉLY
engem is
megdobogtatott,
mint
más
százezreket,
ha nem
milliókat!

Mert persze,
hogy mindent
elhittem
a Veronai Júliának,
s Verona utcáin
sétálva
kerestem
Mercutio
és
Tybald
lépteit,
mert
Rómeóhoz
még túl
félszeg voltam.

Mert persze,
hogy mindent
elhittem
a Veronai Júliának,
s az
egyik mellékutcában
egy kreol hölgy
széparcúnak
nevezett,
s ezért bennem
megbízva
megbíztam
benne.

Mert persze,
hogy mindent
elhittem
a Veronai Júliának,
s a kreol
hölgytől
megvettem
Júlia zsebkendőjét,
mely
nem volt
egészen tiszta,
dehát
mennyi idő
telt el
azóta!

Mert persze,
hogy mindent
elhittem
a Veronai Júliának,
s a kreol
asszonyság
megígérte,
holnap,
ha erre járok,
elhozza
Rómeó
alsóját,
mit ő húzott le
róla
a temetőben.

Mert persze,
hogy mindent
elhittem
a Veronai Júliának,
így a
holnapi
vásárlás ígérete
meglobogtatta
lábam közét.

Mert persze,
hogy mindent
elhittem
a Veronai Júliának,
s Veronában
csak boldog
embereket
láttam,
kiket a
kettős gyász
ma
már
összeköt
szétválasztás helyett.

Mert persze,
hogy mindent
elhittem
a Veronai Júliának,
s két
nap múlva
a híres
ERKÉLY alatt
fénykép készült rólam,
zsebemből
kilógott
Júlia zsebkendője,
s Rómeó
alsója
feszített
rajtam.

Mert persze,
hogy mindent
elhittem
a Veronai Júliának,
s az Utazási Iroda
jegyével
elmentem a
BÁLRA,
ahol
630 Júlia
táncolt
710 Rómeóval,
s már
senki
sem
tudta:
ki
kit szeret
jobban?!

Mert persze,
hogy mindent
elhittem
a Veronai Júliának,
s a
mellékhelységben
Rómeó
sliccét
kinyitva
jót
vizeltem

az
egész
Világra!

Mert persze,
hogy mindent
elhittem
a Veronai Júliának,
ezért
jövő héten
Aelia Capitolina
városába utazom.
- melyet
néhányszáz
év múlva
újra Jerusalaimnek
neveznek -
s Jézus lábanyomába
eredek.

Herceg!
Tarts velem!

 

(vége)

A bejegyzés trackback címe:

https://geoszabo.blog.hu/api/trackback/id/tr82648644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása